Group

Albert Heijn schaft plastic zakjes voor groente en fruit af

 

Albert Heijn stopt met de plastic zakjes bij de groente- en fruitafdeling. Dat scheelt 130 miljoen zakjes -oftewel 243.000 kilo plastic- per jaar. Klanten kunnen voortaan gebruik maken van duurzame verszakjes. Deze zijn wasbaar en gaan tientallen keren mee. Ook introduceert de supermarkt een nieuwe lijn van tien duurzamere boodschappentassen. Vandaag werd Albert Heijn opnieuw verkozen door consumenten tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. De Sustainable Brand Index™ 2021 is een jaarlijks onderzoek onder meer dan 58.000 consumenten in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid. 

Marit van Egmond, algemeen directeur Albert Heijn: “De afgelopen drie jaar bespaarden we ruim zeven miljoen kilo verpakkingsmateriaal. Van maaltijd- en lunchsalades in een dunnere schaal en dunnere frisdrankflessen tot het helemaal onverpakt aanbieden van groente en fruit. We blijven steeds kijken of het minder kan. Zo vervangen we op dit moment de emmertjes met snoepgroenten door een dunner bakje met een dunne toplaag in plaats van een deksel. Voor de stap van het afschaffen van de gratis zakjes op de groente- en fruitafdeling vragen wij klanten samen met ons minder plastic te verspillen.”